My Follower

Tuesday 12 August 2014

TIPS DIY : Mini Travel Cosmetic Kit




Salam sayang semua ...

Para isteri digalakkan untuk selalu  menjaga penampilan dalaman mahu pun luaran. Bukan hanya anak dara saja malah para isteri lah yg seharusnya lebih fanatik dalam menjaga kecantikan masing2 .

Set kosmetik mahupun penjagaan kesihatan dah memang sinonim dgn wanita. Walaupun kita sibuk dgn urusan rumahtangga,anak & kerjaya,sudah pasti itu bulan alasan yang munasabah untuk kita tidak menitikberatkan penjagaan kecantikan .

Hari ni umi nak share tips yan memudahkan kita untuk membawa alatan kosmetik/skincare kita ke mana saja kita pergi. Yes, tips ni dah banyak org amalkan tp ada je sesetengah kakak2 adik2 or makcik2 yg masih tidak tahu & menyusahkan diri sendiri membawa kosmtik yg berkilo-kilo beratnya!!hahaaha...

Setiap kali umi keluar kemana-mana , ada beberapa alat kosmetik yang umi akan sentiasa bawa iaitu compaq powder , lipstik , pelembap muka,pencuci muka,eyeliner, minyak wangi,makeup remover & terkadang tu rajin bawak mascara ( kerana aku yakin mataku cantik sekali ....ewah!!!perasan!! )

SO,before umi bertukar, lebih kurang macam ni lah keadaan alatan kosmetik umi setiap kali travel  yang berat nanang  n berterabur dalam handbag!!.....hahaha



Berat n menyusahkan!!

Dgn kosmetik lagi,skincare,handphone,kamera, power bank...lain lg suami nak tumpang kopiah la,jam la,dompet la...mane tak besar handbag umi kena bawak...huhu.. so,perubahan harus dilakukan!!!


& hasilnya..........



**********************************************

TARA!!!!




mini travel kit/bottle/mini container  banyak jual kat kedai2 seperti Komonoya,Mr Diy , HinodeShop , Daiso & tempat2 yang related yang provide barang2 yg murah belaka .

bagi memudahkan umi bawak kosmetik penting umi, umi akan alihkan ke bekas mini skincare & kosmetik yg umi akan gunakan ke dalam mini container/travel bottle mcm kat bawah : 



Losyen & CC Cream : salin dlm mini container pink yg umi beli di MR.DIY ( RM1.80)


Gincu Revlon & Farmasi : Dlm bekas ubat beli di MR.DIY ( Rm2.00)


Pencuci Muka + Pelembap Muka + CC Cream 


All in 1 mini plastic container (refer gambar dibawah )


Beli di Komonoya ( RM5) dalam tu ada 8 Mini container in 1


Umi refill 3 bekas je..bekas berbaki tu simpan esok2 boleh tukar.





Baby Cologne dlm spray mist beli di MR.DIY ( RM1.80 ) 


Semua Set skincare + Cosmetic yang umi dah salin dlm mini travel kit 



Jimat Ruang!!!


Lepas ni x bawak berat2 dah dalam handbag...senang !!






















No comments: